Як з користю провести час на карантині.

Поради батькам.

Шановні батьки! Кожен з Вас обов’язково задавався питанням: «Чим зайняти дитину в умовах карантину?». Впевнена, що для кожного з Вас важливо щоб дитина провела цей час з користю, тому пропоную Вам декілька цікавих вправ з арт-терапії, які допоможуть зменшити напругу, відволіктися та цікаво провести час разом з Вашою дитиною.

Вправа «Квітка»

Мета: розвивати уяву, дрібну моторику рук, знімати емоційну напругу. Матеріали: папір, кисті, фарби, олівці, фломастери.

Закрий очі і уяви прекрасну квітку. Як вона виглядає? Як вона пахне? Де росте? Що її оточує? А тепер розплющ очі і спробуй зображувати все, що представив. Який настрій у твоєї квітки? Давай придумаємо історію про неї. Примітки: важливо закінчити вправу у позитивному настрої, якщо дитина вигадала сумну історію або у його квітки поганий настрій, то можна запропонувати змінити малюнок або історію так, щоб настрій став хорошим.

Вправа «Маска»

Мета: розвивати уяву, просторове мислення, мову, можливість спробувати нові ролі, відпрацювати хвилюючі ситуації. Матеріали: картон, кольоровий папір, фломастери, дрібні деталі для прикраси маски, резинка для кріплення маски, ножиці.

Давай уявимо, що нас запросили на бал-маскарад. Яку б маску ти одягнув? Давай спробуємо її змайструвати. А тепер давай розіграємо історію, яка могла б статися на балу з цими масками. Примітки: не показуйте дитині зразок - нехай сама придумує маску, Ви можете допомогти тільки з конструкцією. Підбадьорюйте дитину. Включайтеся в гру і програвайте ситуацію в різних варіантах.

Вправа «Долонька»

Мета: визначити поточний стан, виявити потреби. Матеріали: воскова крейда, папір формат А4.

Розмісти на листі свою ліву долоню і обведи її. Розфарбуй зображення так, як ти бачиш зараз свій настрій. Далі ведеться обговорення малюнка. Можна ставити питання: які почуття у тебе викликає малюнок, в якій частині малюнка їх більше, що говорить тобі долонька. Потім можна запропонувати намалювати долоню бажаного настрою і долоні кроків до неї.

Також можна використати метод пластилінографії. Це буде цікаво і дітям, і дорослим. https://www.youtube.com/watch?v=VAafq-wMZJA

 


Десять правил виховання дитини!!!

  1. ЛЮБИ СВОЮ ДИТИНУ!

Радій, що вона є, сприймай її такою, яка вона є, не ображай її, не принижуй, не підривай її впевненості в собі, не карай несправедливо, не відмовляй у своїй довірі, дай дитині привід любити тебе.

  1. ОБЕРІГАЙ СВОЮ ДИТИНУ!

Захищай її від фізичних та моральних небезпек навіть тоді, коли доводиться поступатися власними інтересами чи навіть ризикувати власним життям.

  1. БУДЬ ГАРНИМ ПРИКЛАДОМ ДЛЯ СВОЄЇ ДИТИНИ!

Прищепи Їй повагу до традиційних цінностей, сам живи у злагоді з ними, стався до дитини з почуттям відповідальності. Дитині потрібна дружна родина, в якій шанують і люблять старих, підтримують щирі стосунки з ріднею та друзями. Дитина повинна жити в такій сім'ї, де панує правда, чесність, скромність та гармонія.

  1. ПОГРАЙСЯ З СВОЄЮ ДИТИНОЮ!

Знайди для неї час, розмовляй із нею, грайся, як це їй подобається, сприймай її забави серйозно. Ознайомся зі світом її уявлень.

  1. ПРАЦЮЙ РАЗОМ 3 СВОЄЮ ДИТИНОЮ!

Допомагай дитині, коли вона хоче взяти участь у роботі. Коли дитина вже підростає, привчай її бути учасником усіх господарських справ. Під час дозвілля та канікул дитина повинна теж підтримувати активну діяльність як у школі так і вдома.

  1. ДОЗВОЛЬ ДИТИНІ НАБУТИ ЖИТТЄВОГО ДОСВІДУ.

Дитина визнає лише той досвід, який вона впізнала особисто. Твоя власна досвідченість часто буває зайвою для твоєї дитини. Дай їй можливість нагромадити власний досвід, навіть коли це пов'язано з певним ризиком. Дитина, що її надміру оберігають, дитина, застрахована ві будь-якої небезпеки, часом стає соціальним інвалідом.

  1. ПОКАЖИ ДИТИНІ ПЕРЕВАГУ НА МЕЖІ ЛЮДСЬКОЇ СВОБОДИ!

Батьки повинні розкрити перед дитиною чудові можливості розвитку та утвердження людської особистості відповідно до особистостей кожного. Водночас дитині слід показати, що будь-яка людина має визнавати й дотримуватися певних меж в своїх вчинках як у родині, так і в колективі, в суспільстві; додержуватися законів і правил співжиття.

  1. ПРИВЧАЙ ДИТИНУ БУТИ СЛУХНЯНОЮ!

Батьки зобов'язані слідкувати за поведінкою дитини, скеровувати її так, щоб її вчинки не задавали прикрощів ні їй самій, ні іншим.

  1. СПОДІВАЙСЯ ВІД ДИТИНИ ЛИШЕ ТАКОЇ ДУМКИ ЧИ ОЦІНКИ, НА ЯКУ ЗДАТНА ВІДПОВІДНО ДО СТУПЕНЯ ЗРІЛОСТІ ТА ДОСВІДУ!

Дитині потрібно час, щоб навчитися орієнтуватися в цьому складному світі. Допомагай їй, як тільки можеш, вимагай від неї власної думки або самостійного висновку лише в тому разі, коли вона здатна на це відповідно до ступеня свого розвитку та набутого досвіду.

  1. ДАЙ ДИТИНІ МОЖЛИВІСТЬ ДІСТАТИ ТАКІ ВРАЖЕННЯ, ЩО ЗГОДОМ МАТИМУТЬ ЦІННІСТЬ СПОГАДІВ!

Дитина "живиться" так само, як і дорослі враженнями. Вони дають їй можливість ознайомитися з життям інших людей та з навколишнім світом.



  • Якщо дитину постійно критикують, вона вчиться ненавидіти.
  • Якщо дитина живе у ворожості, вона вчиться агресивності.
  • Якщо дитину висміюють , вона стає замкнутою.
  • Якщо дитина росте у докорах, вона вчиться жити з почуттям вини.
  • Якщо дитина живе в терпимості, вона вчиться сприймати інших людей.
  • Якщо дитину заохочують, вона вчиться вірити в себе.
  • Якщо дитину хвалять, вона вчиться бути вдячною.
  • Якщо дитина росте серед чесності, вона вчиться бути справедливою.
  • Коли дитина живе у безпеці, вона вчиться вірити в людей.
  • Якщо дитину підтримують, вона вчиться цінувати себе.
  • Коли дитина живе в розумінні та доброзичливості, вона вчиться знаходити любов у цьому світі.